donna1.jpg

en Selectieweekend

Za 26 juni - Zo 27 juni

Dog Center Zaltbommel, Jan Stuversdreef 4 te Kerkwijk

In verband met de COVID-regels is deze clubmatch alleen voor exposanten en de te showen hond. Toeschouwers en belangstellenden worden helaas niet toegelaten bij de keuringsringen.

Let op! Dit jaar kan er tijdens onze clubmatch-/selectieweekend NIET ingeschreven worden voor de selectie. Onherroepelijke sluitdatum is 18 juni a.s.

Op zaterdag 26 juni en zondag 27 juni a.s. houden wij onze Kampioensclubmatch. Op zaterdag de teven en op zondag de reuen.

U kunt uw hond inschrijven voor de navolgende klassen

• Babyklas, 4-6 maanden

• Puppenklas, 6-9 maanden

• Jeugdklas, 9-18 maanden

• Tussenklas, 15-24 maanden

• Openklas, vanaf 15 maanden

• Gebruikershondenklas, vanaf 15 maanden

• Kampioensklas, vanaf 15 maanden

• Fokkersklas, vanaf 9 maanden, eigenaar is de fokker

• Veteranenklas, vanaf 8 jaar

Voor deze Kampioensclubmatch mogen wij, zowel bij de teven als bij de reuen, een dubbele CAC en een reserve-CAC uitreiken.

Voor zaterdagavond kunt u zich opgeven voor een barbecue-maaltijd. Tevens is er de mogelijkheid om met uw Camper/Caravan te komen, en dus te kamperen op het terrein. Alle voorzieningen zijn aanwezig. Op het inschrijfformulier kunt u aangeven of u hiervan gebruik wenst te maken.

Door de richtlijnen van de RIVM in verband met de COVID-regels zijn wij genoodzaakt om de clubmatch anders in te richten dan u normaal van ons gewend bent.

Wij zijn heel blij dat het weer mogelijk is een clubmatch te organiseren en weer een ontmoeting mogelijk te maken tussen briardeigenaren en onze geliefde briards. Echter, er zijn voorwaarden verbonden aan de mogelijkheid deze clubmatch te organiseren en dat heeft natuurlijk te maken met de overheidsmaatregelen en voorschriften met betrekking tot corona.

Dat houdt in dat de deelnemers zo veel mogelijk in hun eigen 'bubbel' moeten blijven gedurende het hele weekend. Een ander belangrijk verschil is dat er gekeurd gaat worden met steeds maar 1 hond en 1 begeleider in de ring (met uitzondering van de eindkeuring in de erering). Gedurende de tijd dat u niet in de ring moet zijn, verzoeken wij u om terug te keren in uw 'bubbel'. (uw camper, caravan, auto, restaurant)

Een ander belangrijk verschil is dat op zaterdag de teven worden gekeurd en op zondag de reuen. De teef die zaterdag wint en de teef die 2e wordt, zien wij zondag na de reuenkeuring graag terug in de ring voor de verkiezing beste briard van de clubmatch.

Om 10.00 uur beginnen de individuele keuringen. Er zullen twee keuringsringen zijn, met in elke ring een keurmeester. Deze keurmeesters keuren de honden voor plaatsing in hun klasse en eventueel (bij opgave) voor hun deelname en plaatsing in Selectie.

De keurmeesters zullen zijn: mevrouw I. Hectors (B) en de heer J. Descheemaeker (B)

De gedragskeurmeester zal zijn: de heer Patrice Hizembert (Fr)

Om 15.00 uur zal in de eindring de plaatsing in de klassen plaatsvinden, uit de winnaars van iedere klasse wordt de beste teef/beste reu gekozen (m.u.v. de baby-/puppenklas), de uitreiking van de BVN trofee (beste in Nederland gefokte briard) en de uitreiking van de Delilah bokaal (beste grijze briard).

Wanneer uw hond ter Selectie wordt aangeboden dient u er rekening mee te houden dat wanneer de hond ook daadwerkelijk geselecteerd wordt deze selectie alleen geldig is wanneer de Briard Vereniging Nederland in het bezit is van de door hen opgevraagde papieren, nl. de stamboom van uw hond, een HD A en/of B resultaat en de CSNB resultaten (vrij van). U heeft tot 1 september a.s. de tijd om de Briard Vereniging Nederland de papieren te doen toekomen. Wanneer wij na deze datum niet in het bezit zijn van de gevraagde papieren van uw hond, wordt de selectie nietig verklaard.

Voor de Selectie geldt dat alleen honden met de kwalificatie 'Uitmuntend RS' voor deze titel in aanmerking komen. Alle honden kunnen zich voor of na de exterieurkeuring melden voor de karaktertest.

Om 16.00 uur zal in de eindring de Selectie plaatsvinden.

Tarieven
€ 15,- inschrijfgeld baby's/puppen (tot 9 maanden)
€ 15,- inschrijfgeld veteranenklas
€ 45,- inschrijfgeld overige rubrieken

€ 35,- inschrijfgeld 2e (volwassen) hond
€ 55,- inschrijfgeld Selectie
€ 20,- inschrijfgeld karaktertest

Camping
€ 5,- per nacht per persoon

€ 2,50 elektra per dag

Ontvangst kampeerders, vrijdag 25 juni vanaf 16.00 uur.

Deelname barbecue Zaterdagavond

€ 18,- per persoon

Deelnemers kunnen de gehele dag in het restaurant terecht voor eten en drink.

Tel alle verschuldigde bedragen bij elkaar op en maak het totaalbedrag zo spoedig mogelijk over naar Briard Vereniging Nederland NL39INGB 0007 8580 64 (BIC: INGBNL2A), o.v.v. Naam eigenaar, Naam hond, NHSB/LOSH/ZB/LOF nummer, en deelname Clubmatch en/of Selectie.

LET OP: Er is een limiet voor het aantal deelnemers, wanneer u betaald heeft staat u ingeschreven en ontvangt u van ons een bevestiging.

Uw inschrijving wordt gestuurd naar evenementen@briardvereniging.nl. Wanneer u vragen heeft met betrekking tot deze activiteit stuur dan een mail naar evenementen@briardvereniging.nl.