Onderzoeksuitslagen

Onderzoeksuitslagen HD/CSNB/ECVO/Ectopische Urether

Alle medische uitslagen (HD / CSNB / ECVO / Ectopische Urether) worden gearchiveerd bij de secretariaat van de Fok Advies Commissie van de Briard Vereniging Nederland.
Tevens worden er op de site van de Raad van Beheer ook de uitslagen van de HD- en ECVO-testen altijd openbaar gemaakt onder de volgende link: https://www.houdenvanhonden.nl/generaties-gezondheid-online/

Zoals vermeldt staat in ons fokreglement wordt bij iedere dekaanvraag gecontroleerd of alle testen voldaan zijn met de benodigde resultaten om te mogen fokken, en/of deze nog up-to-date zijn. Zo niet, dan wordt er door de Fok Advies Commissie de testresultaten alsnog opgevraagd bij de fokker. Alles wordt gearchiveerd en, waar nodig, verwerkt in ons dierenadministratie systeem Zooeasy.

Daarnaast krijgt het secretariaat van de Fok Advies Commissie op regelmatige basis alle testresultaten doorgestuurd van de afdeling GGW (Gedrag, Gezondheid en Welzijn) van de Raad van Beheer. Wanneer deze naar de Briard Vereniging Nederland zijn gestuurd, wordt deze ook openbaar gemaakt in ons 2 maandelijkse magazine Briard Contact.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met het secretariaat van de Fok Advies Commissie via email: fac@briardvereniging.nl