Nestinfo

Briard Vereniging Nederland

Onze vereniging stelt aan een nest meer eisen dan dat de fokker lid is van de vereniging. Deze eisen vindt u terug in ons
Op deze pagina vindt u informatie over de nesten die verwacht worden/geboren zijn en die voldoen aan ons Fokreglement en reglement pupbemiddeling. Hierbij worden aan de ouderdieren eisen gesteld tav gedrag, gezondheid (o.a. oog- en HD-onderzoek) en exterieur. Tevens heeft de fokker de benodigde info over de combinatie ter boordeling aan de Fokadviescommissie voorgelegd en heeft hiervoor goedkeuring gekregen. In dat geval vermelden wij het te verwachten/geboren nest bij de betreffende fokker. Met het dekaanvraagformulier kan de fokker het nest aanmelden.

Formulier

dekaanvraag

Formulier dekmelding

Formulier geboortemelding

Let op! Bovenstaande formulieren dient u eerst zelf te downloaden, dan kunt u ze digitaal invullen, en daarna als bijlage aan een e-mail te sturen naar fac@briardvereniging.nl

Wilt u meer informatie over het fokken en nesten, neem dan gerust contact op met de pupbemiddeling Ingrid Hilhorst, zie verder onder: contact/pupinfo

Voor onderstaande nesten verleent de vereniging haar goedkeuring

Leersum

email: vrie3709@caiway.nl

website: www.briards.nl

Bij voorkeur 2 maanden voor de te verwachten loopsheid doet de eigenaar van de teef melding aan de F.A.C. van het voornemen de teef te laten dekken, mits de hond ten tijde van de dekking gekwalificeerd is, d.w.z. voldoet aan het

Voldoet de combinatie aan de eisen die worden gesteld in het fokreglement, dan zal de pupinfo vanaf het moment dat de dekaanvraag is goedgekeurd, geïnteresseerden laten weten dat uit deze combinatie binnen niet al te lange tijd bij betreffende fokker puppen te verwachten zijn.

Na de dekking dient de fokker bij de F.A.C. te melden dat zijn teef is gedekt. Na geboorte van de puppen dient wederom schriftelijk gemeld te worden. (fac@briardvereniging.nl)

Na iedere schriftelijke melding zal er door  F.A.C. actie worden ondernomen inzake melding maken bij de leden van de commissie, de websitebeheerder en de pupinformatie.

Let op! Ter completering na het indienen van bovenstaand formulier dient u alle bijbehorende bescheiden (digitaal) op te sturen naar fac@briardvereniging.nl