BRIARD VERENIGING NEDERLAND

Workshop Hersengymnastiek 2019

28 april 2019

Na erg veel leuke reacties ontvangen te hebben na het organiseren van deze workshop vorig jaar hebben we besloten om deze workshop dit jaar weer te organiseren. Omdat de vereniging alleen maar evenementen organiseert waar je op een leuke positieve manier met je hond bezig bent is dit weer een aanrader om eens aan mee te doen...

De meeste honden zijn gefokt voor een bepaalde taak. Niet zo lang geleden verdienden zij hun eten door het hoeden van vee, het vangen van wild of het bewaken van het erf. De huishond heeft nu een heel ander leven. Zelf jagen of werken voor het eten is niet meer nodig, omdat hij elke dag zijn eten uit dezelfde bak krijgt. Dit vaak zonder enige inspanning. Toch betekent dit niet dat je hond niet meer beschikt over de capaciteiten en de behoefte om te werken.

Hersengym:

– geeft afleiding, rust en voldoening

– helpt onzekerheid te overwinnen

– helpt oudere honden fit te blijven

– leert honden zich te concentreren

Heb je zin om eens op een zeer positieve manier met je hond bezig te zijn ? Wil je weten hoe je je hond meer geestelijke uitdaging kan bieden en hoe je je hond hierbij het beste kunt begeleiden? Wat is er mogelijk, welke soort spellen, oefeningen en puzzels zijn er allemaal en kun je ook zelf spellen maken? Deze zaken komen allemaal aan bod in de workshop hersengym. Uiteraard ga je ook samen met je hond aan de slag en probeer je allerlei verschillende vormen van geestelijke uitdaging uit.

U zult versteld staan van het kunnen van uw eigen hond. En wat zo leuk is aan deze workshop is dat deze geschikt is voor zowel de jonge als oudere briard.

Aarzel niet en schrijf u snel in voor deze leuke workshop.

Kosten €20 per combinatie.

Maximaal 12 combinaties.

Zondag 28 April 2019