donna1.jpg

en Selectieweekend

Za 26 en Zo 27 juni 2021

Locatie: DogCenter Zaltbommel, Jan Stuversdreef 4, 5315 NZ Kerkwijk

In verband met de COVID-regels is deze clubmatch alleen voor exposanten en de te showen hond. Toeschouwers en belangstellenden worden helaas niet toegelaten bij de keuringsringen.

Let op! Dit jaar kan er tijdens onze clubmatch-/selectieweekend NIET ingeschreven worden voor de selectie. Onherroepelijke sluitdatum is 18 juni a.s.

OPROEP!

Binnenkort is er weer een gelegenheid om de EU DNA-test te laten doen. Op 17 juni a.s. kunt u tussen 10 en 12 uur bij Dierenartsenpraktijk Beltrum in Beltrum terecht voor het afnemen van het bloed voor deze DNA-test. Bij de Dierenartsenpraktijk vult u zelf de formulieren in en kunt u aangeven of u de uitslag privé wilt houden of wilt delen met de rasvereniging.

Let op: de uitslag kan 3-5 maanden duren.

Ik roep met name fokkers en eigenaren van dekreuen op om deze DNA test te doen! Maar een ieder kan natuurlijk deze test laten doen. U hoeft ook geen lid van de BVN te zijn om mee te doen. Kosten zijn € 200,- per hond.

Dus neem s.v.p. contact met ons op en grijp deze kans! Email fac@briardvereniging.nl om u op te geven Voor meer info kunt u ook contact opnemen met ondergetekende.

Namens de Fok Advies Commissie

Yvonne de Vries

Vanyperenyvonne@gmail.com

Unknown.jpg
IMG_5949.JPG

Limburgse wandeling

Zo 31 oktober

Limburgse locatie

IMG_0563.JPG

Wandeling De Groene Weelde

Zo 12 september

De Groene Weelde-Haarlemmermeerse bos

Start- en eindpunt: Parkeerplaats Pannenkoeken Paviljoen Kruisweg 1625, 2142 LC Cruquius

Tijd: 10:30 u, aanvang wandeling 11:00 u

pup mooi.JPG

Jongehondendag

Zo 31 oktober

DogCenter

Jan Stuversdreef 4

5315 NZ  Kerkwijk

Hal 1

Keurmeester: Mw. V. Degeeter

Deelname: € 20,-

Exterieurkeuring en speelse Karaktertest

einde dag nestpresentatie

Voor de mensen met een jonge Briard is de Jongehondendag hèt moment in het jaar om aan deze dag deel te nemen. Natuurlijk het liefst met uw fokker en de nestgenoten van uw hond, zo mogelijk ook beide ouderdieren. Zeer waarschijnlijk bent u door uw fokker al uitgenodigd.

Voor deze gezellige dag worden Briards, in de leeftijd van ca. 2 tot ca. 24 maanden uitgenodigd. Niet-leden zijn vanzelfsprekend ook zeer welkom. Tijdens de keuring wordt van elke individuele hond het exterieur beoordeeld en kunt u meedoen aan een leuke karaktertest, afgestemd op de leeftijd van de hond.

De exterieurkeuring zal worden gedaan door de Belgische keurmeester Valerie Degeeter.

Voor de karaktertest hebben wij mevrouw Edith Huis uitgenodigd. Zij zal samen met de gedragscommissie de gedragstest doen. Mochten er vragen zijn over het karakter van uw hond dan kunt u na de karaktertest van uw hond hier vragen over stellen en advies over inwinnen.

Prijzen:

Iedere deelnemer krijgt een gepersonaliseerd goed gevuld cadeautje

Iedere deelnemer krijgt een medaille

Een beker voor de beste baby in de leeftijd categorie 2 tot 6 maanden
Een beker voor de beste puppy in de leeftijd categorie 6 tot 9 maanden
Een beker voor de beste jeugdhond in de leeftijd categorie 9 tot 18 maanden
Een beker voor de beste jonge hond in de leeftijd categorie 18 tot 24 maanden

Een beker voor het beste nest in hun eigen leeftijdcategorie (nest vanaf 3 pups)

Een beker voor het beste nest van de dag

Onze gedragscommissie heeft 4 goed gevulde manden ter beschikking gesteld voor de 4 honden met het beste karakter van de dag.

Verder zal er een winkeltje aanwezig zijn met kammen en borstels, vachtproducten, T-shirts etc. Mocht u vragen hebben over de vacht van de hond of heeft u problemen van welke aard dan ook, dan kunt u die ook hier stellen.

Aanvang: 11 uur

_IGP1124.JPG