BRIARD VERENINGING NEDERLAND

JONGEHONDENDAG

6 OKTOBER 2019 AANVANG 10.00 UUR
Camping Boszicht te Laag Soeren

Op zondag 6 oktober 2019 organiseren wij weer een jongehondendag.
Wat is een jongehondendag? Deze dag wordt georganiseerd voor alle briards vanaf 3 maanden tot 24 maanden. Fokkers laten ons vol trots hun nestjes zien. Dat betekent dat de fokker, vaak met de vader en/of moederhond en de pups uit deze combinatie gezamenlijk in de ring staan. De keurmeester heeft zo de kans om het nest als geheel te beoordelen en zal alle pups individueel beoordelen.

Voor de fokker een unieke kans om het nest terug te zien maar ook om te kijken of de combinatie die hij/zij heeft gemaakt voldoet aan de verwachtingen. Fokkers vinden het altijd belangrijk om hun keuzes te kunnen toetsen. Dus u doet uw fokker veel plezier als u zich inschrijft voor deze dag.
Natuurlijk krijgen alle ingeschreven honden een herinnering mee. Bovendien zullen er in de verschillende leeftijdscategorieën prijsjes worden uitgedeeld voor de naar oordeel van de keurmeester mooiste van die categorie. Aan het eind van de keuring zal ook het mooiste nest en de fokker met de meeste ingeschreven briardjes van zijn/haar kennel in de prijzen vallen.

Leeftijdscategorieën:
  • baby’s: 3 – 6 maanden,
  • puppen 6 – 9 maanden
  • jeugdklas 9 – 18 maanden
  • jongehonden 18-24 maanden.

Voor de mensen die dat leuk vinden is er ook de mogelijkheid in te schrijven voor de karaktertest. Deze test zal een speels karakter hebben, rekening houdend met de leeftijd van de hond. Deze test is gratis maar hiervoor geldt: vol = vol!

Verder is onze actieve evenementencommissie al weer druk bezig met de voorbereidingen voor een leuk aanbod van spelletjes voor baas en hond, dus er is genoeg te doen voor iedereen.

Wie keurt de hondjes en de nesten?
De heer Jeroen Descheemaeker uit België. Een briardier in hart en nieren, die hond en eigenaar met veel geduld en vriendelijkheid tegemoet zal treden!

Kortom, doe ons en uw fokker een plezier en schrijf uw briard in voor deze leuke dag! Ook als u geen lid van onze vereniging bent, of uw fokker geen lid is, het maakt niets uit, iedereen is van harte welkom!

Mocht u hier willen kamperen, dan verzoeken wij u zelf te reserveren bij camping Boszicht onder vermelding: Briard Vereniging Nederland.

Deelname
Kosten per hond: € 10,00

Wij zien uit naar uw komst!

Camping Boszicht,
Priesnitzlaan 4