Survival

Briard Vereniging Nederland

Survival Ardennen

18 en 19 mei 2019

Ons absoluut leukste activiteit staat weer op de agenda voor het weekend van 18 en 19 mei a.s., namelijk het survivalweekend. De activiteitencommissie is op zoek geweest naar een weer andere locatie voor dit jaar, maar heeft na vergelijkingen in aanbod, prijs en mogelijkheden voor groepen met honden, toch besloten weer naar de vertrouwde locatie camping Polleur te gaan. Heeft u geen tent, camper of caravan dan kunt u ook een prima uitgeruste ruime stacaravan huren voor een heel billijke prijs. Wij hopen in ieder geval op twee dingen: goed weer en gezellige mensen!

De camping

Camping Polleur, gelegen aan de rivier de Hoegne, is een kleine, rustig gelegen camping in een prachtige omgeving, ongeveer 25 km voorbij Luik. Om de camping te bereiken hoeft u niet door Luik te rijden, waardoor het snel en gemakkelijk aanrijden is. Op deze camping bevinden zich goede sanitaire voorzieningen, een zwembad en diverse ontspanningsmogelijkheden. Op de camping is een restaurant en men kan er ook brood en dergelijke kopen in de kampwinkel. In het restaurant is tevens de mogelijkheid om het ontbijt en /of de lunch te gebruiken. Op en buiten de camping is er voor kinderen volop speelgelegenheid. De rivier is te ondiep om kano te varen, maar natuurlijk heerlijk om in te spelen. Voor onze vereniging is een speciaal vak gereserveerd, waardoor ook onze honden en wijzelf een grote vrijheid genieten!

Het bestuur en de evenementencommissie zijn vrijdag 17 mei vanaf 16 uur reeds aanwezig om de gasten te verwelkomen
die er een extra lang weekend van willen maken. U kunt terecht met uw tent, caravan, camper of vouwwagen maar u kunt zoals gezegd ook een stacaravan huren voor een heel redelijke prijs. Elektrische aansluitingen zijn aanwezig.

Wat gaan we allemaal doen?

Voor hen die daar zin en energie voor hebben, is er vrijdagavond de mogelijkheid mee te doen aan een dropping (reserveren bij de receptie). De thuisblijvers doen waar zij zin in hebben maar een groot deel zal gezellig met elkaar gaan koffiedrinken en onder het genot van een hapje en drankje rondom de tenten/caravans de avond doorbrengen. Degenen die er vrijdag vóór het avondeten al zijn, zijn van harte uitgenodigd op het kampeergedeelte om met elkaar wat te eten en te drinken. Hierbij brengt eenieder iets te eten en te drinken mee en eten we met elkaar aan een grote tafel.

Voor zaterdag staat er een heel leuke tocht voor ons op het programma. Het is een tocht door voor het grootste deel een ander gebied dan voorgaande jaren en is uiteraard op maat gemaakt voor onze honden. Deze tocht is geschikt voor oud en jong en zal een puzzelend karakter hebben. Onderweg picknicken wij. Er wordt gelopen in zelf te vormen groepjes en het is natuurlijk een genot om in deze omgeving vrij met de honden te kunnen wandelen. Meestal wordt bij het samenstellen van de groepjes ook gekeken welke honden/deelnemers goed samen kunnen wandelen. Eenmaal thuis aangekomen valt er natuurlijk erg veel te vertellen,want wie had alle vragen goed? Wie is toch een stukje verkeerd gelopen? Dat blijft nog even de grote vraag >en speculatie, want de uitslag wordt ‘s avonds door de kampleiding bekendgemaakt. Maar voor het zover is mag iedere groep op de camping nog een opdracht uitvoeren. ’s Avonds zal er een gezellig samenzijn zijn met een heerlijke maaltijd.

Zondag kunnen de mensen die dat leuk vinden nog een mooie wandeling maken met de honden, de z.g. “watervallenwandeling”. Eenmaal terug is er voor iedereen koffie met gebak.

Het arrangement bestaat uit:

• kopje koffie met iets lekkers bij aankomst
  • survivaltocht met picknick op zaterdag 18 mei
  • gezellige avond met gezamenlijke maaltijd en vermaak
  • wandeltocht (desgewenst) op zondagmorgen met koffie met gebak bij terugkomst
  • verrassingspakket

Dit arrangement kost € 35,-- pp. Kinderen tot 12 jaar € 12,50 pp.

Ook als u niet meewandelt, betaalt u dit bedrag (volwassenen)

U kunt naar wens kamperen met tent, caravan of camper. Maar u kunt ook terecht in een stacaravan. Dit kunt u op het inschrijfformulier aangeven. Hierbij geldt: wij reserveren een plaats of caravan, maar u rekent zelf bij de receptie af. Langer verblijf op de camping of de eventuele langere huur van de stacaravan is natuurlijk mogelijk, u kunt dit zelf regelen met de camping

Prijzen

Camping: € 8,50 pp per nacht, incl. hond.

Stacaravans (max. 6 personen):

• budget stacaravan: € 25 per nacht.
  • classic stacaravan: € 30 per nacht.

Beddengoed (verplicht) € 5 per persoon.

Gegevens camping

Camping Polleur
Route du Congres 90
B-4910 Polleur
Tel: 0032-(0)87-307730

De wandeltochten

Deze wandelingen zullen een rustig karakter hebben. Het accent ligt op puzzelen en opdrachten uitvoeren. Ook ouderen en mensen met minder conditie kunnen rustig meedoen. Wij hebben dit goed doorgesproken met de organisator. De omgeving is werkelijk prachtig, er worden altijd heel mooie routes voor ons uitgezet en de honden mogen het grootste gedeelte los lopen. Onderweg is er voldoende water voor de honden.

Al met al belooft het weer een leuk, gezellig weekend te worden. U bent van harte uitgenodigd om met ons mee te gaan! Wij hopen in ieder geval dat u na het lezen van deze aankondiging enthousiast bent geworden en inschrijft.

U kunt inschrijven digitaal via het inschrijfformulier op onze website www.briardvereniging.nl, maar u kunt ook een mailtje sturen aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Routebeschrijving

Maastricht richting Luik (Liege) E25, voor Luik richting Aken (Aachen) E40, opgelet zeer kleine rotonde.

Richting Verviers volgen naar Spa E42, afslag Polleur (nr. 7). Daarna de gele campingborden volgen.